Η εργοθεραπεία αποτελεί σημαντική διαδικασία για την εξέλιξη του ατόμου, καθώς προσαρμόζεται δυναμικά στις ανάγκες του κάθε ωφελούμενου. Η συγκεκριμένη ωφελούμενη είναι 10 ετών με σύνδρομο Down και με μη λεκτική επικοινωνία.
Οι εργοθεραπευτικές συνεδρίες ξεκίνησαν πριν 10 μήνες και στην αρχή ο κύριος στόχος μας ήταν η οριοθέτηση, η ενίσχυση της θεραπευτικής σχέσης θεραπευτή και ωφελούμενου και η μείωση της χειριστικής της συμπεριφοράς.
Αφού κατακτήσαμε αυτούς τους βραχυπρόθεσμους στόχους, πλέον έχει τεθεί ως στόχος η ταυτοποίηση και η εκμάθηση των γραμμάτων συνδυαστικά με την ενίσχυση της φωνολογικής ενημερότητας. Για έναν διασκεδαστικό τρόπο μάθησης χρησιμοποιούμε το αισθητηριακό παιχνίδι, βάζοντας ως στόχο και τη διαχείριση της απτικής αμυντικότητας.
Παρακάτω απεικονίζεται ο τρόπος αυτός με την άμμο, κρύβοντας μέσα σε αυτή τα γράμματα.
Βιβλιογραφία:
Ayres, A.J. (2005). Sensory Integration and the Child: Understanding
Hidden Sensory Challenges. Western Psychological Services.
Case-Smith, J., & O’Brien, J.C. (2015). Occupational Therapy for
Children and Adolescents (7 th ed.). Elsevier.
Gillon, G.T. (2004). Phonological Awareness: From Research to Practice.
Guilford Press.


